Vélo weekend 2010 “Damesgroep”

Weekend Luxemburg 11-12-13 juni

Toch even een apart verslag van de “damesgroep”.

Op vrijdag 5 dames en 10 heren die na de spaghetti zich op weg begaven voor een iets langer dan 60 km tocht in de Duitse Eifel. Vier gps apparaatjes voor de weg te wijzen. Helaas ging dat niet altijd even goed en zat er een foutje in de route. Twee keer hadden we een behoorlijk stuk onverhard (modder en stenen) bergop. Voor een enkeling was dit te zwaar en was een duwtje in de rug nodig om allemaal samen weer thuis te komen. Het weer was prima en ook de natuur prachtig. Wat later dan gepland kwamen we terug in het hotel.

Op zaterdag waren, na de zware tocht van vrijdag, wat minder liefhebbers voor de 100 km tocht in Luxemburg. De route was vandaag perfect en er werd door de 5 dames en 5 heren zowat constant in een groep gefietst. In de buurt van Diekirch werd een paar kilometer van de route afgeweken om te gaan pauzeren op een terras in het centrum van die stad.  Na die pauze kregen we nog twee wat zwaardere klimmen. Ook nu was de natuur heel mooi en de wegen goed. Hoewel het asfalt op veel plaatsen nat was hebben we geen last van regen gehad. De gemiddelde snelheid lag maar een fractie lager dan de snelheid van de herengroep.  Om drie uur ’s middags waren we al weer terug in het hotel en konden we deze keer op ons gemak wat drinken en douchen en wachten en op de herengroep.

Op zondagmorgen werd na het ontbijt eerst afscheid genomen van de  Frankrijkgangers. Daarna vertrokken 5 dames en 5 heren voor een kortere tocht door Luxemburg en Duitsland.

De eerste beklimming volgde al na twee kilometer en er werd even wat gezucht. Ook nu was de route perfect evenals de wegen en de natuur. We kregen een afwisselend landschap voorgeschoteld. Nadat we door Echternach waren gefietst moesten we even zoeken omdat er wat gewijzigd was in de wegen, maar al gauw zaten we weer op de goede weg. Mooi op tijd waren we weer terug en konden we voor de lunch nog even in het zonnetje zitten.

Het hotel was prima en een goede uitvalsbasis voor wandelen en fietsen. Organisatie bedankt!